Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av snorpanspiggen - 10 oktober 2008 21:03

Get It Down; 31 for 21 

Spiggen kröp upp bredvid mig i soffan här om dagen. Jag satt och läste några kommentarer här på "Snorpan&Spiggen" och han kommenterade genast att Snorpan var på bild. 


Jag började bläddra bland bilderna från i somras för att visa en bild på honom själv.  Förvånande nog fanns det påtagligt fler bilder på Snorpan än på Spiggen. 


Tankarna började spinna. Varför har vi fler bilder på Snorpan än på Spiggen?


Är det för att hon är speciell? För att det kräver fler klick för att få en bra bild på henne? För att hon är en näpen, intagande tjej? För att vi använder Snorpans bilder mer aktivt till att göra träningsmaterial och böcker? 


Jag vet faktiskt inte, men en sak är säker och det är att det är dags att jag gör en bok till Spiggen om Spiggen. Snorpan är så stolt över sin ”Här är jag”-bok så nu ska det bli hans tur. Vi kan ju inte ägna oss åt någon slags omvänd diskriminering här i familjen.


Här kommer en bild på bara Spiggen.

Ovido - Quiz & Flashcards