Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Skrivande

Av snorpanspiggen - 23 oktober 2008 20:55

Get It Down; 31 for 21 

Jag har alltid varit intresserad av att skriva men har saknat strategi, handling och uthållighet. Då blir det inte så mycket skrivet. Tidigare slutade alla försök med att handlingen var avhandlad efter ungefär tre sidor, eller med att den drunknade i hav av adjektiv och övertydliga beskrivningar.

  

När Snorpan kom löste sig ett av mina elementära problem: Handlingen – det kunde helt enkelt handla om henne.

  

När sedan Spiggen föddes, gick jag en skrivarkurs för föräldralediga och började nosa på det där med litterär strategi … jag har fortsatt att nosa genom att gå en heltids distanskurs under ett år och sidantalet har för länge sedan passerat tre.

  

Uthålligheten däremot, har gått på grund igen efter kurserna, trots att jag älskar det. Jag är helt beroende av deadlines för att det ska bli något skrivet. Det vill säga tills nu har jag varit grundstött, men några kollegor har räddat mig från min kobbe. De skriver också, och imorgon kväll ska vi träffas och dricka vin och vara litterära. Snobbigt värre!

  Jag ser som ni anar mycket fram emot imorgon kväll, och Snorpan är ju faktiskt den som har förlöst hela mitt skrivande genom att komma till vår familj och krydda till den.  
 
Ystra Virvelsvans

Ystra Virvelsvans

23 oktober 2008 21:17

Jag är också beroende av deadlines eller någon form av push iallafall. Något mer än bara mig själv som anleding till att skriva. Så jag använder mig av bloggen och lägger ut det jag har hunnit skriva där och kommer sedan lägga upp deadlines för mig själv för att hålla igång produktionen. Verkar schysst med skrivarträff :)

http://ystra-virvelsvans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mona

27 oktober 2008 08:02

Tack för en supermysig kväll! Ser fram emot fler :)

(Älskar din blog!)

KraMona

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Skapa flashcards