Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av snorpanspiggen - 27 oktober 2008 07:20

Get It Down; 31 for 21

Idag frågade jag Snorpan om hon kom ihåg vad det heter, det som gör att hon är speciell.


"Inte spesell!" var hennes svar.


Både Snorpan och Spiggen var på bushumör och hoppade i soffan.


"Snorpan, det heter Downs syndrom, det som du har!" påminde jag.


"Strom! Strom!" tjoade Snorpan "Hihihi!" och landade på rumpan i soffan.


"Spiggen osså strom!" ...


Det var inte hopp, bus och lekfull avundsjuka jag hade tänkt mig att kännedomen om Downs synrom skulle användas till, men det gör mig absolut ingenting.


Snorpan fick prova några gånger att säga "Jag har Downs syndrom." och verkade tycka att det var ok att säga så.


Det allra bästa med att vi nu har pratat om det här, är att nästa gång någon undrar, så kan vi vara ännu rakare i kommunikationen och dra med Snorpan så att hon kan hjälpa till och berätta om sig själv.

Skapa flashcards