Alla inlägg den 8 november 2008

Av snorpanspiggen - 8 november 2008 18:40

Jag kan inte låta bli att tänka på vad som hade hänt om doktor B som gav oss beskedet om att Snorpan har Downs syndrom, hade varit hård och oengagerad. Eller rädd och undflyende.


Ord är så viktiga. Vad hade hänt med oss om vi hade haft en helt annorlunda start med Snorpan. Om de goda ord som ringer inom mig nästan dagligen, om de orden hade varit några helt andra.


Om "Jag är helt säker på att ni kommer att klara det. Det kommer att gå jättebra." hade förbytts till "Ni kommer att få det svårt. Det kommer att bli tungt många gånger", hur hade det påverkat oss?


Jag trodde inte på mig och oss i början, men att doktor B gjorde det hade betydelse. Stor betydelse. Ord som bar oss som en guppande båt över djupt vatten. Nu har vi gått i land med Snorpan och Spiggen till ett renoveringsobjekt i sollentuna...

Skapa flashcards