Alla inlägg den 23 november 2008

Av snorpanspiggen - 23 november 2008 22:49

Vi var hemma i fredagsförmiddag, jag och barnen. Spiggen var febrig och vi skulle åka till mormor och morfar efter lunch så Snorpan fick också vara hemma.


Spiggen låg och vilade sig och jag och Snorpan mumsade clementin vid matsalsbordet. Att sitta själv med henne och småprata är riktiga under-stunder och jag kan aldrig låta bli att mysa näsa och tala om att jag älskar henne.


I ett infall fick jag för mig att ställa en fråga: "Vem älskar du?"


Jag ångrade mig genast för jag trodde nog inte att hon förstod begreppet, men genast kom ett rakt svar:


"Mojmo o Spiggen."


Det riktigt lyste, som av förälskelse, om henne, så det var ingen tvekan om att hon förstod ... ett fint ögonblick att förmedla till Mojmo några timmar senare.

Ovido - Quiz & Flashcards