Alla inlägg den 16 januari 2009

Av snorpanspiggen - 16 januari 2009 23:58

Någonting gör mig extra gråtmild just nu. Jag kan inte krama barnen nog, måste pussa på dem och hålla om dem hela tiden. Någonting säger mig att det är en känslig period för dem, eller är det bara för mig? De håller på att bli stora, det som jag har längtat efter, de kommer snart inte att vara småbarn längre.


Innerst inne vill jag inte att de ska bli stora, inte nu. Jag vill att de ska vara mina små, mjuka, oförställda barn. Jag vill att Spiggen ska fortsätta hoppa upp i soffan och säga:

”Kom! Mysa mej!”

Jag vill att Snorpan ska fortsätta knö sig intill, lägga armen om mitt lår och säga:

”Hålla om!”

när vi går över dagis gård på morgnarna.


Än så länge är de små. Än så länge behöver de mig, guskelov. Jag vill inte vakna en morgon och tafatt ropa:

”Men jag då?”

Skapa flashcards