Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Sönderpussad?

Av snorpanspiggen - 28 januari 2009 20:37

 

Spiggen är en kille som gärna kelar och gosar. När inte Snorpan är sugen på att bli kramad, så har han har en mamma som gärna utnyttjar situationen och beter sig som en mysmaniac. Många gånger (för många?... ) har han fått veta att han är älskad.


När det är ”Fåret Shaun” på Bolibompa säger Spiggen:

”Kom mamma! Fåje shån! Mysa mej!”

Det blir ett skönt avbrott från alla vardagsplikter och jag är, sanningen att säga, bortskämd när det gäller mys.


Men igår tyckte Spiggen att det fick vara nog. När jag ville näsmysa och pussa honom så blev jag avvisad med fäktande armar och orden:

”Inte älska nu.”


En föraning om hur det är att ha en tonåring som slår sig fri från den stackars mamman som fortfarande vill hålla sin lille i famnen?


 
 
Helena

Helena

4 februari 2009 21:04

Hej

Du har en utmaning att hämta hos oss!

Ha det bra!

Kram Helena

http://lillaell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards