Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Förhöjd beredskap

Av snorpanspiggen - 7 mars 2009 22:45

Vi har varit ovanligt friska den här vintern, men idag har Snorpan vaknat med feber. Min hjärtfrekvens stiger. Jag blir enormt effektiv och ger uppfordrande orders till Pappa P. Jag har ökat min beredskap helt enkelt.  


Ni som läser här regelbundet kanske minns att vi var nära att förlora Snorpan när hon var 12 dagar gammal.  Sedan dess har jag, av och till, haft en obefogad oro för att något lömskt ska komma och ta henne ifrån mig. Därför gör jag misstänksamt mina inspektioner:


 Kollar andningsfrekvens och eventuella pipljud, kollar läpparnas färg, nagelbäddens färg och är ideligen på henne med att dricka. Jag frågar om hon har ont och hon tycker bara att jag är jobbig. Hon vill vila och det får hon. Det enda jag faktiskt har slutat med, är att väcka henne bara för att kolla att hon inte är medvetslös. 


Jag kan se mig själv om tio år: iklädd rollen som tonårsgängets mest pinsamma och hispiga mamma. Jag ska göra allt jag kan för att inte bli den mamman.


Här en bild på den febriga lilla Snorpan och Pappa P.

 
 
Helena

Helena

10 mars 2009 14:01

Gud, vad hon är söt er Snorpan! Jag tänker mig alltid att Lilla L kommer att se ut lite så när hon är fem - blond och näpen. Hoppas hon piggar på sig snart.

Kram Helena

http://lillaell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards