Alla inlägg den 18 juni 2009

Av snorpanspiggen - 18 juni 2009 07:58

Jag var bara tre, fyra år när jag var djupt förälskad för första gången, och det var hemligt, för min ett år äldre bästa kompis hade första tjing på F. Så officiellt så ”gillade” jag K.


Igår på förskolan fick jag bevittna en situation, som kanske, handlade om kärlek.Vi skulle gå hem och lille H, som är jämnårig med Snorpan och satt i en stor grop i sandlådan ropade:

   ”Hejdå Snorpan!”

   ”Hejdå H!”

H fortsatte att titta på Snorpan. Snorpan tittade på H. Så rusade han upp samtidigt som Snorpan bredde ut sina armar.

   ”Jag vill ha en kraaam!” sa H.

Så kramades de och Snorpan tryckte en puss på hans kind.

   ”Jag fick en puss!”

De små fortsatte att hålla om varandra och såg strålande lyckliga ut.


Kanske handlade den fina kramen bara om ett vanligt ”tycka om” men är det något jag skulle sörja för Snorpans skull, så är det om hon aldrig någonsin får bli förälskad. Men, egentligen, varför skulle hon inte få det?
Skapa flashcards