Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Nyfiken på sommarsurfare

Av snorpanspiggen - 24 juni 2009 18:24

Sommaren visar sig som jag vill ha den: Alla dörrar öppna, en ljummen vind genom huset stryker mina bara ben. Kvällssol på mig på altanen. Allt mest bara flyter – tiden, jag och alla måsten. Jag vill bara vara ute … 


… och kan inte låta bli att undra vilka ni är, som trots sommarens ljuvlighet, sitter vid era datorer och läser det jag skriver. Jag blir nyfiken. Ni var 69 stycken igår. Vilka är ni egentligen, någon som vågar ge sig till känna?

 
 
Anna

Anna

24 juni 2009 23:29

Hejhej
Jag har er med på min blogglista som jag kollar igenom då och då, så här är jag. På väg till sängen...
Det är kul att läsa om en downis som är lite äldre än min, tack för att du delar med dig!
/Anna

http://iannashuvud.wordpress.com

 
Linda

Linda

26 juni 2009 17:19

Man kan ju faktiskt ta ut datorn och sitta i bersån. Besöket var en paus i arbetet med nya produkter som ska vara klara till hösten.

http://www.appelklyftig.com

 
Ingen bild

Therese

27 juni 2009 00:51

Hej! Tittar in då och då,tycker att du skriver bra och det är roligt att läsa om er träning i vardagliga situationer.Jag har en tjej som är jämngammal med Snorpan så jag känner igen mig i mycket av det du skriver.Ha en skön sommar!

 
Ingen bild

anna

27 juni 2009 19:07

Jag fick ju se Snorpan redan första dagen på BB när jag fick min son - när vi fick boken "Välkommen Älskade Barn". För visst är det Snorpan på framsidan? Det visste jag inte då såklart, men sedan såg jag en artikel om er i DN och efter ett tag så upptäckte jag den här bloggen.

Jag går kanske in här en gång i veckan när downs-suget blir för stort och jag får ett behov att kolla/läsa om lite äldre barn, så att jag kan få en bild av hur det kanske kommer att bli för oss om några år.

 
Heidi

Heidi

1 juli 2009 23:31

Eg er Heidi frå Norge. Ivrig blogglesar og spesialpedagog, mellom anna. Velkomen til å kikka innom min blogg og bli betre kjend med meg.

http://www.andedrakt.nu

 
Ingen bild

Karin E

2 juli 2009 16:33

Jag har också med er bland mina bloggfavoriter som jag kollar igenom då och då!

 
Ingen bild

Almamamma

3 juli 2009 09:43

Stolt mamma som gärna vilja följa er väg genom livet! Jobbar men behövde en fikapaus.
Kram i sommarvärmen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards