Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av snorpanspiggen - 7 augusti 2009 22:41

Spiggen skulle kunna vara min bästa väninna, för han låter precis som jag. Han växlar dock kraftigt mellan väninnebeteendet och ett ganska påfrestande monsterbeteende, men oftast är det väldigt roligt att lyssna på vår lille 3½-åring…

  

…Spiggen håller på att bli torr. Nätterna går jättebra, men dagtid hinner han liksom inte riktigt med. Ständig brist på kalsonger gör att vi måste låna i Snorpans låda … jag närmade mig Spiggen med två par trosor varav de turkosa, de mest neutrala, var ämnade för honom:


”Neeej! Rooosa!”

”Vill du ha dom rosa?”

”Jaa, dom är jättesnygga.”


Så fick han gå runt i knallrosa ”flicktrosor” en lång stund, tills det var dags för nästa olycka. Varför tycker jag att han såg komisk ut? Finns det rosa pojkkalsonger att köpa någonstans?  

---


Spiggen springer helst omkring helt naken, men nu har mormor och morfar kommit på besök…


”Det vore kanske trevlig, Spiggen, om du åtminstone hade ett par kalsonger på dig när morfar och mormor kommer!”

”Näe! Jag är jättesnygg så här!”

  

Önskar jag kunde säga detsamma om mig själv i samma oklädda tillstånd.

---

    

Spiggen filosoferar med morfar…


”Tomten har snippa!?”

”Nej, det har han väl inte?”

”Neeej, han har bläckfisk!”

  

Vem har ansvarat för att gå igenom det där med anatomi med sonen?

 

Ovido - Quiz & Flashcards