Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av snorpanspiggen - 5 oktober 2009 15:29

Jag har alltid haft svårt att göra Downs syndrom till mitt största fritidsintresse. Självklart är jag som mamma väldigt engagerad i Snorpan, i hennes vardag och utveckling, men jag har inte gått upp i det helt och fullt så som man går upp i en hobby man brinner för. Troligen kommer jag att fortsätta som tidigare, för jag tror nog att det räcker till, men jag vill lova att jag verkligen har fått en nytändning när det gäller att fördjupa mig i olika frågor som rör Downs syndrom, för igår var jag på nätverksträff.


Jag fick höra om hur barn med DS har det i andra länder och, tro det eller ej, Sverige är inte bäst på allt. Men det finns stor potential när det gäller förändring av värderingar och attityder. En spännande tid ligger framför oss.


Jag fick också höra att allt är möjligt.

Mycket hoppfullt!


För dig som inte tror att det är möjligt (och med ”det” så menar jag nästan allting och vad som helst): - Gå och lyssna på Pär Johansson, ledare för Glada Hudik teatern.


Ett hett tips om några veckor: Kolla in ICA:s nya reklamfilmer.

Ovido - Quiz & Flashcards