Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Ny inspiration

Av snorpanspiggen - 5 oktober 2009 15:29

Jag har alltid haft svårt att göra Downs syndrom till mitt största fritidsintresse. Självklart är jag som mamma väldigt engagerad i Snorpan, i hennes vardag och utveckling, men jag har inte gått upp i det helt och fullt så som man går upp i en hobby man brinner för. Troligen kommer jag att fortsätta som tidigare, för jag tror nog att det räcker till, men jag vill lova att jag verkligen har fått en nytändning när det gäller att fördjupa mig i olika frågor som rör Downs syndrom, för igår var jag på nätverksträff.


Jag fick höra om hur barn med DS har det i andra länder och, tro det eller ej, Sverige är inte bäst på allt. Men det finns stor potential när det gäller förändring av värderingar och attityder. En spännande tid ligger framför oss.


Jag fick också höra att allt är möjligt.

Mycket hoppfullt!


För dig som inte tror att det är möjligt (och med ”det” så menar jag nästan allting och vad som helst): - Gå och lyssna på Pär Johansson, ledare för Glada Hudik teatern.


Ett hett tips om några veckor: Kolla in ICA:s nya reklamfilmer.

 
 
Lena

Lena

5 oktober 2009 22:47

Hejsan

Håller bara med om det du skriver om Pär Johansson, var också där och lyssnade.
Tyvärr så hörde jag inte på första delen om DS träffen i Irland för jag var med mina tjejer i lekrummet.

/Lena

http://tjejernatva.blogspot.com

 
Ingen bild

Charlotta

7 oktober 2009 20:20

Oroa dig inte, Linda. Du räcker! Helt säkert.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards