Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Gissar bajset...

Av snorpanspiggen - 15 december 2009 22:02

Det är inte så länge sedan jag satt, halvt uttråkad, och spelade småbarnsspel på datorn för att roa Snorpan och Spiggen. Jag tänkte att jag kanske skulle kontakta habiliteringen för att få en specialmus ordinerad till Snorpan så att hon skulle kunna prova att använda datorn själv.


Som så ofta förr, så var jag steget efter … En dag gick vi in på Myror i brallans hemsida (Häng med till skogen) där man bland annat kan ”gissa bajset” och bläddra i ”Djurboken”.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=31054&lid=puff_675612&lpos=lasMer

Och väl där, i skogen, så tog Snorpan kommandot och visade att hon minsann redan vet hur man hanterar en laptop med touch-pad.


Dessutom kan Snorpan och Spiggen sitta tillsammans en lång stund och turas om att spela utan att bli osams, eller – de kunde det idag i alla fall. Imorgon är en ny dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Skapa flashcards