Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Njuta och längta

Av snorpanspiggen - 26 februari 2010 22:57

Riddaren och hans prinsessa är i sitt Slott i Småland. Närmare bestämt i ”gula huset” hos mormor och morfar.


För första gången är Spiggen och Snorpan ute och reser på egen hand. Mormor och morfar kom och hämtade dem igår och hela dagen gick jag runt och var tårögd.


Det är märkligt hur man kan uppleva ständig brist på egen tid och sedan toklängta från minut ett när den där efterlängtade, obrutna kedjan av ögonblick att bara ägna åt sig själv infinner sig.


Jag saknar att näsmysa med Snorpan och att borra in näsan i Spiggens mjuka kind.


Helgen är tänkt för njutning. Och arbete. Pappa P firar 40-årsfest här hemma och det håller mig sysselsatt. Njuta och längta. På samma gång.


Riddaren:

  

 
 
Ingen bild

Kerstin

27 februari 2010 15:05

Jag hoppas du kan ta dig tid att njuta i helgen och inte bara baka tårtor! Trots att det är så gott! Hälsa födelsedagsbarnet från mig! För övrigt är det helt normalt att längta efter barnen från minut 1, jag kommer ihåg hur det var. Men bland behöver man vara ifrån varandra ett litet tag för att återigen uppskatta de små tingen i vardagen, och barnen behöver ju få vara med sina morföräldrar och bli lite bortskämda!?
Älskar dina härliga inlägg!

 
Mamma L

Mamma L

27 februari 2010 15:21

Tack för goa ord och uppmuntran. Njuter nu av att faktiskt har riktigt kul tillsammans med maken, att den där glimten som var faktiskt finns kvar även om det ofta är för mycket vardag ivägen.

http://snorpanspiggen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards