Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Inte bara mamma

Av snorpanspiggen - 5 november 2008 21:05

Jag är inte bara mamma (även om det känns så ibland)...


På fredag ska jag och Pappa P bo på hotell. Gå på bio. Gå på restaurang. Gå på stan. Bara vara vi två.


Då får INGEN bli sjuk.


Appropå sjukdomar så fanns det faktiskt en tid då Snorpan hade klippkort på Akuten på Astrid Lindgrens barnsjukhus:

Det brukade börja med några sömnlösa nätter, med inhalationer och alvedonsuppar och till sist med nödvändighet in på sjukan för att bo där i en vecka med syrgas och annan gas.


MEN det är så länge sedan nu, 2,5 år sedan, så ni som har små downisar (jag vet att inte alla gillar det uttrycket, men jag gör det, jag tycker att det är gulligt och helt odramatiskt ... parentes): Hav förtröstan! Hälsan blir stabilare, åtminstone har det blivit så för Snorpan.


Spiggen leder familjens VAB-liga med 5 - 1 för 2008. Ett ganska bra facit måste jag säga!

 
 
Lena

Lena

6 november 2008 22:38

I år leder Agnes tjejernas VAB-liga, alltså ingen liten downis högst upp på vår lista heller.

http://tjejernatva.blogspot.com

 
Grodansmamma

Grodansmamma

7 november 2008 16:09

Ha en underbar kväll och hotellnatt! Visst behöver man bara vara med varandra ibland för att liksom hinna ikapp.

http://www.blogspot.grodansmamma.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards