Direktlänk till inlägg 9 november 2008

I nuet

Av snorpanspiggen - 9 november 2008 22:25

Lättrörd är vad jag är. Att gråta när livet är ynkligt och sorgset, det har jag nästan slutat med. Jag tycker inte att det hjälper. Gråten är förstås en användbar ventil, men jag använder den bara när lyckan sätter in, numera. Som idag:

  

En helt vanlig söndag och ett helt vanligt pass på Upp&Ner-gympan som Snorpan går på. Mammor och pappor. Några mormödrar, ett antal barn med Downs syndrom och några syskon. Och jag börjar nästa grina:

Rörd över gemenskapen, gåvan som barnen är och lusten till musiken. Rörd över gåvan att i ett sällsynt ögonblick bara vara i ett NU.

  

I slutet av en av låtarna går alla mot mitten av ringen och dansar tätt ihop. Just där, när Snorpan och Spiggen möttes kunde de inte låta bli att krama om varandra. Då fick jag blinka ingen vill jag lova.

  

Tänk om någon av de andra skulle se mina tårar.

Tänk vad fånigt att ens tänka så.  
 
AnnaJ

AnnaJ

20 februari 2012 03:55

Vilken snygg blogg du har! Har varit här och kollat ett par gånger. Har nyligen skapat en egen sida :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards