Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Ingen saknas

Av snorpanspiggen - 10 november 2008 22:49

Känner ni igen känslan av att någon saknas? Att någon är hemma men i ett annat rum, men att ni inte kommer på vem denna någon är? Så kände jag idag, när vi precis hade satt oss vid bordet för att äta middag, jag och barnen.


Ett kort ögonblick kunde jag inte för mitt liv komma på vem som saknades, för det var nämligen ingen som var borta. Det var bara en ovanligt lugn familjemiddag (Pappa P satt förstås fortfarande på pendeltåget, men honom hade jag koll på). Barnen fyllde helt enkelt inte ut luftrummet och medvetandet så som de brukar.   


Känslan i sig, av att någon saknas, är inte särskilt skön, men orsaken till den: Två barn som mumsar i sig pasta och baconsås och småpratar med små bokstäver – den har jag gärna mer av.

 
 
Imsa

Imsa

10 november 2008 23:41

Dags för ett barn till ;-)? Jag kan också känna att det fattas nån här hemma fast alla fem är samlade. Konstig känsla det där..

http://imsavimsa.blogspot.com

 
Mamma L

Mamma L

11 november 2008 09:12

Rolig kommentar måste jag säga. Hur kan du veta att det maler i mig om fler barn eller inte fler barn? Jag vill inte vara gravid igen och jag vill inte vara föräldraledig, men jag vill ha en stor familj...

http://snorpanospiggen.bloggagratis.se

 
Imsa

Imsa

11 november 2008 23:19

Heheh:)...kanske för att det maler i mig också. Fast jag mådde superdåligt hela graviditeten, förlossningen var en mardröm och ut kom en sjuk liten pojke. Ändå finns liten önskan om att utöka familjen, som om vi inte är här allihop ännu.

http://imsavimsa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av snorpanspiggen - 15 januari 2011 00:18

Spiggen vet att jag är vansinnigt förtjust i practical jokes, det är ett intresse vi delar. Och idag fick jag ett nytt, hett tips som jag ska prova på måndag, av den lille kanaljen:   ”Mamma, om du tar på dig min hatt, då blir du så snygg, ...

Av snorpanspiggen - 10 januari 2011 19:20

Spiggen formligen suger i sig nyheter. Han är nyfiken på allt, frågar om allt, hittar på experiment och smakar på vuxenmat och framför allt smakar han på vuxna ord.     Nya älsklingsrätten är pilgrimsmusslor.     Och idag när vi rensade b...

Av snorpanspiggen - 14 december 2010 21:36

I morse klev Snorpan fram till spegeln i hallen med ett stort pappersark och en tuschpenna i handen, varpå mamman förtjust utropar:   "Åh Snorpan, är du konstnär?!"   Snorpan:   "Näe, jag är snorig." ...

Av snorpanspiggen - 11 december 2010 21:27

Jag borde ha fått föraningar redan när jag hämtade Spiggen på förskolan och det ramlade ut tre bruna kluttar ur hans ena byxben...   ...Men inte... Jag ropade högt när jag hjälpte honom hemma på toaletten och bruna klumpar i diverse storlekar flö...

Av snorpanspiggen - 15 september 2010 17:27

Igår runt middagsbordet, ätandes pyttipanna frågade Snorpan:   ”Var är rödbetorna?” ”Det har vi inga, de är slut. Gillar du rödbetor?” ”Ja, och killar…”   Såklart. ...

Ovido - Quiz & Flashcards