Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av snorpanspiggen - 25 oktober 2008 00:29

Get It Down; 31 for 21 

Vännerna A och S med barnen F och V är på besök. Vi pratade glömska, i synnerhet mammors glömska, och jag gav som exempel att jag hade glömt att sätta på Snorpan blöja när jag skickade iväg henne till stan med sin avlösare K.


"Har hon fortfarande inte slutat med blöja?" undrade F, som är 5,5 år med eftertryck. Jag svarade:

"Nej, det tar ju lite längre tid för Snorpan att lära sig saker.


Det har tagit lite längre tid för Snorpan så länge nu, att laddningen i den delen av hennes funktionshinder är borta. Det känns bra och naturligt att berätta hur det är, utan att konstra till det och utan att det gör ont.


En sak återstår dock, och det är att berätta för Snorpan själv att det hon har heter Downs Syndrom. Jag önskar att jag klarar att göra det utan att konstra till det och utan att det gör henne ont.

Ovido - Quiz & Flashcards